Thursday, August 03, 2006

Birthday Stories

昨天的生日就像往常一样, Happy Birthday? Nope. It was my birthday yesterday, but not particularly happy, just normal.

Browse through the Headlines on The People's Paper is Bloggers beware, PM: Those who spread untruths on the Net will be detained.

10点多的时候,有一朋友,也是唯一的一个致电给我并祝我"牛一"快乐。在此谢谢你,宝燕。不过有一趣事要和大家分享下. 现今科技昌明, 要嘛, 就给你寄上一张virtual
c@rd, 不然的话, 贺语往往就只用SMS传送, 会在你的生日给你寄上一张有感觉生日卡的人已经见少买少. 昨天上午Handphone收到蛮多的SMS贺语, 歹势(福建话不好意思), 是真的啦, 没有乱盖. 到底我有没有收到那么多的SMS不是问题, 不过这是题外话. 我在这是要和大家分享其中一则SMS. 收到一朋友的SMS贺语(BOLD)刚好排在十一个人之后, 这样写道,

"Happy Birthday 2 u. HaHaHa, welcome 2 40."
" 为何你的祝福要排在十一个人之后, 哼! 太迟了."
"只因我系十二少."
"大吉利是, 我可不是如花. 今天是我的生日, 不是生忌."
"我在水烟床上等你. 不见不散."
"Your SMS really makes my day though it's a gloomy day out there. I have a GOOD laugh. TQ :-)"

中午时分在BANGSAR与一客户共同进餐. 过后, 我折转回TIMES SQUARE. 今天真的不想拼搏. 其实说穿了也没什么好拼搏的. 最近大家似乎都紧缩银根, 消费意愿低迷. 更枉论投资了。在TIMES SQUARE看了一部电影,
THE LAKE HOUSE。 之后,我依然留在TIMES SQUARE。

在TIMES SQUARE的BORDERS里, 被这本书名BIRTHDAY STORIES吸引. 拿起翻阅, 才知道是日本作家春上村树所汇集的一些作家的生日故事, 欲罢不能, 买下了这本书当送给自己的礼物.

Turn to Page 5 and found this,





"Have a Good Time"
Yesterday it was my birthday.
I hung one more year on the line.
I should be depressed.
My life's a mess.
But I'm having a good time.

I've been loving and loving and loving.
I'm exhausted from loving so well
I should go to bed.
But a voice in my head says,
"ah, what the hell."

By Paul Simon
晚上十点左右, 手机响了, 收到一则短信。内容如下;
你的庆生节目到了高潮吗? 四十了高兴吗? 四十是将的吗? 一切都是美好的. 祝你今晚好梦成眠.
眼前的一切都是虚无的, 唯有心中的信念才是真实的. 不是吗? 大家加油.
然后, I decided to write a birthday story, my own.

昨天的生日就像往常一样, Happy Birthday? Nope. It was my birthday yesterday, but not particularly happy, just normal.

No comments: